torsdag 24 maj 2012

Månsagården har fått nya....

innevånare... Japp! Fyra flickor och en pojke de har två ben och mycket fjädrar, rasen kallas Sussex och är en ganska stor och tung höna som brukas till både äggproduktion och kött.



Det här skall bli så spännande, vi har redan fått vårt första ägg.

igår fick Pippi sitt första "Appell-spår" fast utan pinnar. Hon var jätteduktig. Det varm så in i norden och blåste en hel del. Gräset var blandat högt och kortare.
Hon gjorde en miss vid en liten berghäll... Gissa vad vi använt sådana till. Just det synliga linjetag .
Hon sökte en kort stund utan att få lön för mödan naturligtvis och se, då kom hon på vad det var hon höll på med och tog upp spåret igen.
Där ser man vad hundarna uppfattar mycket som man inte tänker på själv... :D

3 kommentarer:

  1. Vilka vackra höns! Kul. Säg till när äggproduktionen är så att ni skall sälja ;)

    SvaraRadera
  2. Jag/vi har inte direkt haft några kontakt-övningar så. Men jag försöker ha något gott i min högra hand och ha högerhanden långt uppe. Och jag har nyligen provat klicker och när hon tittar på mig så klickar jag och hon får en godisbit. Ja, jag får prova att ha det i munnen. Ja helst något som jag också kan äta, annars kanske det inte går så bra. Ja, jag får prova! :D Får ta det på kvällar, börjar bli så varmt nu.. Varken hunn eller jag orkar träna ;p Speciellt inte lilla pälsbollen =)

    MVH Sara

    SvaraRadera