tisdag 5 juni 2012

Host, host

Årets första hälsodown.... Fryser hostar och är förbaskat trött. Det började egentligen igår eftermiddag när vi tog en tripp till sandared för att beställa en stor smidesgrind.
det kan man kalla hantverk som han sysslade med. Av bara farten beställde vi en hundgårdsdörr också..

Men jag kände mig bättre idag på dagen. Yes då kan jag gå på aloe vera partyt som Rickie skulle ha hemma hos Suzanne ikväll.

Men på middagen började det komma tillbaka igen och jag har nog aldrig längtat efter en säng som då. Det sved i ögonen och jag gäspade oavbrutet. Det började väsa i luftrören och hostan tilltog igen. SUCK!!! ... vid halv tre ringde jag återbud...

Just nu ser det inte riktigt kul ut för Pippilottan heller. Vid kvällkissen kom Nero förbi med husse Janne.
dé fick rasa runt en stund innan jag huttrande gick in igen.... Då såg jag det.... blodet på golvet... NEEEEJJ! Pippi har slitit bort en  bit av bakre trampdynan. Tvätta och på med skyddet jag sydde åt henne förra sommaren.  Hoppas nu inte att det skall bli ytterligare en skadad sommar.... Stackars Pippi!

Ja, ja...
    

4 kommentarer:

  1. Men vilken tråkig dag. Ja du hämtar dig väl snart men det där med skadad tass är för trist. Du har ju erfarenhet. Håller tummarna att det inte är så illa denna gång. Krya på Er bägge två!

    SvaraRadera
  2. Men aj.. de där lät inte skönt med pippi´s tass. hoppas verkligen inte de blir en sådan sommar till... Må de läka fort =D
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar redan blivit såå mycket bättre. Hon verkar inte ha ont längre.

      Radera