söndag 30 september 2012

Vilken underbar hund jag har!!!!!!!!!!!!
Men åå mycket dumheter hon har för sig. Nu låter hon som attan och jag har bestämt mig för att "rama in henne" Jag har fått höra att jag är alldeles för mesig och tillåter för mycket beteenden... :(
Det värsta är att det nog är sant. Hon har aldrig tyckt om att jag bestämmer, det har jag nog märkt av men hittat på en massa märkliga förklaringar till att slippa ta in henne i en kravfas...
Det är slut med det nu....
Stannar jag och pratar med någon på promenaden så blir hon strax orolig och pockar på uppmärksamheten¨på olika sätt....Allt för att vi skall göra något tillsammans.
Arbetet under kursens gång idag finns inget att klaga på. Hon lyssnade både på stopp och inkallning. Har en jäkla uthållighet, klarade sin dubbelmarkering och bytte inte en enda dummy. (pga en matte var på allerten och kallade in), :)
Världen bästa Pippi.

Marianne och jag avslutade kurstillfället med var sitt dolt linjetag till Qira och Pippi.
Qira är en liten Storytellertik på ca 20 månader.
Qira fick lite problem med det dolda så vi ordnade ett synligt istället och därefter gick det bättre med det dolda. Marianne ryckte in och hjälpte till genom att gå fram en bit, så tillsist kom dummyn in.
Pippi fick sin på samma ställe, avståndet tippar jag på närmar sig 40-50m.
Jag satte upp henne och iväg... snett. Men inte så snett att jag ville avbryta, och se lilla damen tog sig fram till rätt plats och levererade dummyn i mattes han igen. Glad??? .... JAAAA!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar