söndag 27 juli 2014

Årsträff på Flatterhaft...



Klockan var ställd till 06,30, självklart vaknade jag en timma tidigare. Tvingade mig själv att ligga kvar en stund. Till sist gick jag upp och tog en dusch och började göra i ordning mig. 08,30 var det tänkt att bilen skulle rulla. Tror det höll? ...Som vanligt blev det några minuters försening, men det gjorde ingenting. 08,35 klev jag ut ur bilen på Kennel Flatterhaft. Hälsade på Tore som agerade parkeringsvakt, tog sedan en kort kisserunda med lilla trollet innan vi gick och anmälde vår ankomst och betalade för dagens aktivitet ... WT.
Pippi anade vad som var på gång och gick på tårna. Men hon skötte sig så fiint, mattes lilla stolthet.

Vi tog plats i kön, hittade en skuggig plats och satte mig ner. Tur var väl det, för det blev en låååång väntan. För lång och Pippi kom igång och ljudade. Skit också... Första stationen var en dubbelmarkering för oss i ökl. Första dummyn på blankvatten andra på en liten ö.  Snyggt fotgående, första dummyn en vacker spik. Men Pippi kunde inte komma upp och hjälp krävdes, vilket var helt okey men  vi klantade till avlämningen.
Dymmynr två blev mycket svårare för Pippi som aldrig någonsin prövat på den här typen av träning. Men efter mycket om och men fick vi in den också. Domaren Ulf´s kommentar, det var ju ingen markering precis!
nej förvisso, men Pippi försökte samarbeta med mig i alla fall. 

Station 2
Ett sök med gosedjur på tid. - Inget för Pippi som letade dummysar. 3 stycken lyckades jag övertyga henne om att ta in. Här stod Marie som domare och Peter var tidtagare.

Station 3
Vatten igen.
Dubbelmarkering, en på annan liten ö, en bakom ön. Svårt sa Pippi som hade problem att ta sig upp och föll ner i vattnet igen. Men hon tog nya tag och plockade upp dummyn. Tyvär gick hon i på fel sida och hamnade på nästa dummy och försökte plocka med sig den också.... Vilket blev för svårt så hon släppte den ena och levererade in en.
Det var då hon tappade taget och åkte i vattnet baklänges och matte höll på att få panik. Men hon tog sig upp till ytan igen och med min hjälp kom hon upp. Snabbt i igen och hämtade in den kvarlämnade. Poäng 0.
Vi gick runt tjärnet till andra sidan där väntande Christian Espinoza placerad mitt i en bakugn, det var frutansvärt hett. Fattar inte hur han stod ut!
                                                                       Station 4.
Landmarkering med störningsmarkering vid inleverering av första dummyn.
Pippi klarade denna station mycket bra. vet inte poängen, men det borde bli ganska höga poäng.
                                                                     
                                                                     Station 5.
Bert Nilsson var placerad här och om det var hett på station 4 var det om möjligt ännu värre här. Bert stod för dirrigeringsstationen, och som vanligt var det "för svårt" för klassen enligt mitt tycke. Bert övertalade mig att försöka  och  vad hade vi att förlora? ....Vi kämpade ju knappast om finalplats. :).
Jag tror att linjetaget var bortåt en hundra meter med en störningsmarkering cirka 40-50 meter bort.
När den gick förklarade jag tydligt att den var nej. Vände Pippi mot linjetaget gick fram några steg och skickade. Pippi gick rakt halva sträckan däreftervek hon av och där började vi vårt arbete tillsammans jag visslade och visade hit och dit. fick neja störningsapporten vid några tillfällen. Till slut trillade polletten ner för fröken och hon gick rakt på tills hon nästan var framme. Jag chansade med söksignal, hon tog den och började söka av området, hittade den och levererade i hand. Plockade störningsdummyn utan mycket sökande. Inga tjusiga poäng naturligtvis, men vi samarbetade någorlunda. Berts kommentar: Tja, hon tycker allt att hon kan  bra själv!
Det är min Pippilotta i ett nötskal. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar