fredag 27 april 2012

Fredag!!!!!!!!

sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne... Så känns det ialla fall när jag tittar ut denna morgon.
Ledig dag och det står hundträning på schemat. Då blir man himla glad.... :)
Undrar vad Goa och Pippi väntar på?...


Igår var jag med om något helt nytt för mig... Ett webbseminarium.  Spännande tänkte jag och anmälde mig. Det skulle handla om hundträning i Robert Rosenströms 8 steg. Han har kommit på något unikt sätt att träna hund så att hunden lyder med en gång...???

Det måste jag ju få lära mig också... Jag älskar att få nya tips som jag kan ta till mig i egen träning och även på de kurser jag har.

Förväntansfull satte jag mig vid datorn kl 18,00 och väntade på att detta skulle starta... Efter 45 minuter stängde jag av... och var lite grinig över att jag har så mycket tålamod och bara sitter och väntar på att det skulle komma någonting som man inte får till sig påvilken valp/nybörjarkurs som helst:

 Tjata inte, var tydlig, belöna, var noga med timing. Så detta tog honom 45 minuter att förmedla. Nåja tanken på ett webbbaserat hundseminarium var ju lite spännande i alla fall.
Nu skall här planeras hundträning så ha en trevlig dag.
Suz.nu ringer jag!!!!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar