tisdag 24 april 2012

Ikväll blev det lite aporteringsträning...

Ikväll blev  det dummy-träning med hundkompisen Goa och hennes matte Suzanne .  17 dummys lades ut i ett sökområde. Hundarna fick jobba varannan gång. Pippi skötte sig utomordentligt. Inget byte vad jag kunde se. Leverade dem lite slarvigt dock, men hon kom in med alla utom en. Så jag är nöjd. Innan vi gick hemåt passade jag på att slänga en dummy till nästa fält så att den hamnade på en av Pippis "kända" punkter som vi arbetat med ett tag nu.... Vi tog en promenad, vi gick in och fikade minst en timma senare gick vi ut igen.... Och mitt lilla hjärtegull tog linjetaget som om hon aldrig gjort annat.
Nu kommer jag att köra den punkten ett par gånger till och enbart med  dolda dummys. Sedan är det dags att byta punkt.
Inga tendenser att springa förbi mig vid linjetaget...  :)  Uppmuntande ?? ... JA!!!!!

Vi skall nog kunna starta vi också vad det lider... ;) Det börjar bli dags att träna på skott också, och viltträning blir det på lördag... Inga sysselsättningsbekymmer precis. :)

Nu är det dags att knyta sig. ... Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar