lördag 22 september 2012

Gårdagens skogspromenad resulterade i en massa kantareller några gula men mest trattisar. Det är så underbart när man hamnar i ett kantarellhav. Kan inte låta bli att plocka. Som tur är jag inte ensam om denna entusiasm så mina båda vänner Birgitta och Suzanne plockade och plockade och se rätt vad det var blev jag varse att det var till mig de plockade. Det var när Birgitta undrade hur jag skulle få tid att ta hand om alla svampar...? Jag tittade på henne, så mycket har jag inte att göra utan att jag hinner rensa en bajspåse full med svamp! ... Det var då jag förstod att jag skulle få deras påsar också! ...Tack, tusen tack!!!

En del av skörden, resten ligger på tork i ugnen.
Äldsta dottern har sovit över tillsammans med sambo och barn. Det är så roligt när de är här...Alltid händer det något.
I förmiddags hörde vi ett litet gnäll som strax övergick till gråt från deras sovrum.
Jennie kommer till undsättning och finner en liten gosse som ville testa pappas parfym....Doften var gränslöst ...mycket! Dessvärre hade han fått i sina ögon också så raskt in i duschen.
Det hela gick bra kan jag meddela... ;)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar