onsdag 18 september 2013

En givande morgon...

fick vi idag. Jag valde att stanna på ängarna efter att hundarna rusat av sig och träna både korta och långa linjetag. Vickan är både sugen och duktig nu tycker jag. Hon fick lite kluriga linjetag där jag gick en omväg för att inte lämna spår avtryck. Vissa såg utlägget andra var hon mer intresserad av harpluttarna i gräset men hon fixade dem allihop utan problem.
Pippi fick linjetag över stenmuren, det fick Vickan också för övrigt. Inga problem. Nu skall jag lägga ut dem igen så hon får ta dem i kväll. Hon måste träna mer på dolda.

Pippi fick dessutom träna på stoppsignal och dirigering. Det blev som vanligt en kamp vem som skulle bestämma....Denna gång vann jag.
Då kunde hon helt plötsligt stanna på min stoppsignal nästan 50 meter bort och dessutom endast några få meter bort från dummyn. Ett är säkert hon upphör nog aldrig att förvåna mig den hunden! Hon är underbar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar