tisdag 17 september 2013

Min underbara hund.

Igår hade vi valpkurs. 4 sprättiga och underbara valpar. Eftersom Roffe och Vickan var på måndagsträning hos Karin Friberg kändes det inte rätt att lämna Pippi-Lottan inne ensam.
Vi hade ju inte ens hunnit med någon längre promenad under dagen. Alltså bestämde jag mig för att pröva med att låta henne vara med på kursen. Skulle det inte funka var det ju bara att ta in henne.
Det började bra,....hon blev en drag hund med högljutt pip på gränsen till yl! ...Medan kursarna gick den vanliga vägen till kurs-ängen gick jag runt. Pippi släpptes lös, erkännas skall att det flög några små fjärilar i magen just då. Skulle hon rusa efter valparna som glatt skuttade fram i sina koppel? ... Just precis det ville hon, en kort glad inkallning med namnet fick henne att vända på en femöring och komma in till mig. Belöning ´la Karin! DVS  lek med en dummie som hon inte fick lov att ta!  Vilken effekt, hunden välter mig nästan! ;)
Två korta dirigeringar där jag bestämde vilken hon skulle få ta först gick jättebra.
Därefter gick vi upp till valparna för nu närmade sig klockan kursstart.
Jag lade Pippilottan mitt i"smeten" av glada valpar ...och hon låg. Flatterhaft Pippi Flyttar in klarade sig utmärkt som kurshund och föregångshund till valpar och förare. Härlig känsla.
Men när klockan var 20,30 sov hon som en liten gris!  : D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar